Tänään olin aamupäivän valmennusrenkaan järjestämällä tokopäivällä. Me ehdittiin ottamaan seuraamista ja ruutua ennekuin minun täytyi poistua kotia kohden. Ruudun suhteen varmasti käyttökelpoinen vinkki on nyt ottaa kuitenkin paljon läpijuoksuja (lelu ruudusta ulkona), jotta saataas vauhtia lisää ja myös pysähtymisen ennakointi pois. Uskoisin, että tätä alan nyt tehdäkin.
Seuraamisen totaaliseen ongelmaan meille annettiin nyt täsmäaseeksi kontaktiharjoitus. Pelkkää namin syöttelyä sekä sivulla annetusta kontaktista että seuraamisessa. Mä luulen, että tämä on nyt kultaakin tärkeämpi neuvo. Harjoitus, jota tehtiin pentuaikana _tosi_ paljon, ja nyt olen jättänyt sen tietämättäni kokonaan pois, vaikka olen tiedostanut kontaktiongelman olevan. Seuraamista treenattu liian pitkillä suorituksilla, ja negatiivista palautetta annettu kontaktin menettämisestä - soppa on valmis. Nyt kontaktitreeniä paljon johon voi myös lisätä ulkopuolista häiriötä näppärästi. Molemmat vinkit (ruutuun ja seuraamiseen) olivat yksinkertaisia, mutta hyviä. Taas kerran tuli todettua, että on hyvä välillä käydä ulkopuolisten kanssa treenaamassa. Kiitos!

Huomenna on sitten Keuruulla tokokoe. Saa nähdä. Treenattu on aika vähän, äsken otin tunnarin, ja ekaksi nousi väärä kapula.. Fiilikset eivät siis ole millään muotoa hyvät. Lienee syytä kohta jäädä tokosta tauolle, siirtyä vaikkapa agikisaradoille ja katsoa herääkö tokointo jossain vaiheessa takaisin :-o

Illan mittaan päästäkin sitten vielä agilitytreeneihin :-)