Into on aivan ihana, kiltti ja tietyllä tapaa rauhallinen, mutta heti kun olisi aikeita leikin aloittamiseen niin salamana hereillä ja lelussa kiinni - ja jaksaa muuten sitten leikkiä ihan hurjasti ja varmaan vaikka kuinka pitkään. Lelut se tuo hämmästyttävän hienosti heti mulle revittäväksi ja nauttii selkeästi vetoleikeistä.

Yön Into vietti häkissä, eikä protestoinut asiaa yhtään! Koko yönä ei ollut edes pissoja häkissä (toki aamuyöstä kun heräsin itsekin vessaan niin päästin Intonkin pihaan pisulle). Sisällä se liikuskelee mun perässä tai ainakin tarkkailee makoillen missä olen ja mitä teen - ihan niinkuin se olisi koko ikänsä ollut mun seurassa. Ulkonakin se ei jätä minua pitkäksi aikaa "vahtimatta" vaan tarkkailee kyllä missä menen. Into ei tunnu pelkäävän mitään (toki en erityisesti ole etsinytkään pelkokohteita :-o) ja muutenkin äärimmäisen reipas ja rohkea. Yksinkertaisesti aivan ihana pikku otus!

Tänään tuo pieni ihana otus pääsi kokeilemaan esineruutuakin.. (uups, toivottavasti Kati ei suutu :-o). Oli niin mahtava tuuli, että oli ihan pakko kokeilla. Niinpä tiputettiin kangasriepu Viskin esineruutualueelle ja vastatuulesta Into sai siitä tosi hienosti hajun, ampas esineelle ja lähti tuomaan sitä hurjaa kyytiä minulle, kyllähän siitä kunnon narupalloleikit sai palkaksi :-).

Viskille tein esineruudun, tallasin hyvin kisamaisen alueen Kiitoksen kanssa ja merkkasin kulmatkin. Esineet takakulmiin, keskelle taakse (n. 3 takarajasta sisälle päin) ja eteen oikeaan kulmaan. Ruutu otettiin vastatuuleen. Eka pisto lähti ihan suteen, Viski kiepsahti tosi nopeasti mun taakse alueelta pois! Kutsuin luokse ja lähetin uudelleen samasta kohtaa ja sittenhän niitä esineitä lähti tulemaan. Taisi olla kolme minuuttia leikkien kera, kun neljä esinettä oli mulla. Vastatuuli auttoi mukavasti ruututyöskentelyä ja koira osasi käyttää tuulta hyödyksi. Hyvä!

Otin myös jäljen, joka oli 35 minsaa vanha ja 100 m pitkä suora. Jäljellä oli kolme keppiä ja lopussa ruokapalkka. Eka keppi oli heti janan jälkeen (otettiin myös pieni jana, joka onnistui hyvin), tästä kepistä porhallettiinkin yli - en puuttunut asiaan. Toinen ja kolmas keppi nousivat hyvin ja jäljestämiseksi suoritusta saattoi kutsua. Kolmannen kepin jälkeen tuli ongelmia, Viski pyöri ja pyöri, mutta onneksi yritti niin kauan kunnes löysi taas jäljen ja sai onnistuneesta suorituksesta melko nopeasti sammaleeseen piilotetun loppupalkan. Tuuli haittasi kyllä meidän jäljestystaitoja (jotka ovat melko olemattomat), mutta noh, täytyy harjoitella "vähän" lisää..