Lenkin lomassa otettiin pudotettu nouto helpolla polulla ja se onnistuikin ihan erinomaisesti. Tämän jälkeen tehtiin tarkkuusetsintä risukkoiselle aukiolle. Tallasin kisakokoisen alueen ja laitoin maastosta napatut kepit kulmamerkeiksi ja esineeksi pieni ruuvi männynnäreen alle mustikkavarpujen keskelle. Viski etsi ja etsi, en tiedä kauanko mutta tosi pitkään yritti, mutta ei mennyt riittävästi männyn alle vaan pyöri vaan ympärillä ja muualla ruudussa. Istuskelin kannon nokalla ja annoin koiran tehdä ihan rauhassa töitä. Se toi lopulta yhden kulmamerkinkin, kun ei muuta keksinyt.. Sitten se vaan tuli makaamaan mun viereen ja totesi, ettei löydy :-/. Laitoin tietysti uudelleen ja jouduin tekemään saman pariinkin kertaan kunnes ykskaks Viski päätti, että se on sitten soronoo - ei löydy. Yritti siis lähteä pakoon!!! Ihan sama ilmiö kun syksyllä paimennuksessa, kun alkoi riittävästi ahdistaan niin otti ritolat :-/. Onneksi mulla oli Kiitoksen fleksi, joten eipä päästetty Viskiä pälkähästä vaan fleksiin kiinni ja hommiin.. Eihän siitä mitään tullut, lähti ruutuun ja meni joko sattumalta tai sitten lopulta ihan tahalteen sen helvetin ruuvin päälle sinne näreikköön maate!!! Ihan oikeasti, voiko enempää nostaa keskisormea?? Pyysin Viskin sieltä pois ja hommiin uudelleen, aina sama tarina. Tuumin, että no - olen lomalla, mulla ON aikaa. Jossain kohden rupes vähän käämit palamaan ja kävin nostamassa Viskin niskaperseotteella pois sieltä näreiköstä ja sehän tuli ihan tosissaan käsille! Puri ihan aidosti - onneksi mä nyt satun olemaan aika paljon sitä isompi :-P. Hetken aikaa siinä keskusteltiin ja sitten sillä vaan naksahti päässä ja se haki sen fu..g ruuvin sieltä ruudusta ja toi mulle?!?
Että sanoisinko, että jossain kohden meinaa olla aika haastava yksilö..