Viski pääsi tänään esiintymään Ylökin lajiesittelyillassa, showmiehen tehtäviin kuuluivat haku- ja tokoesitys. Haussa tarkoitus oli näyttää vain rullailmaisu, ja demonstraatio tehtiin Mutalan kentän metsän reunassa, jonne raahattiin ipo-piilo ja sinne maalimies. Kun olin lähettämässä Viskiä piilolle hokasin, että melko jännittävää - koira ei nähnyt maalimiehen menemistä, se on _keskellä_ agi- ja tottiskenttää ja sille on puettu hakuvehkeet päälle... melko ristiriitaista varmasti koirankin mielestä. Lähetin kuitenkin ja Viski lähti pomppien melko hölmistyneenä liikkeelle, onneksi se selkeästi sai hajun maalimiehestä ja loppu menikin sitten ihan opetetun mukaisesti. Aika höhlää tehdä koiralle noin ristiriitainen tilanne...onneksi Viski oli taitava ja ratkaisi tilanteen ihan kuten pitikin. En kuitenkaan suosittele kovin usein tälläistä tehtävää....

Jonkin ajan päästä otettiin tokoliikkeitä. Viski esitti yleisölle idarin (jossa seisomisen meni istumaan - tätä virhettä nyt on esiintynyt pk-tottiksessakin), ohjatun, ruudun (ensin jäi ruudun etuosaan, josta uudella käskyllä korjasi hienosti ruudun), tunnarin (tassuillaan heitti kapulat ketoon...) ja kaukot (ihan hirveät, sahas joka suuntaan). Yleisön mielestä mitä ilmeisemmin liikkeet näyttivät hienoilta ja Viski sai komiat aplodit.

"Virallisen" osuuden jälkeen otettiin vielä Hannan ja Vaun kanssa pk.ta. Paikalla olossa pääsin pariinkin otteeseen napauttamaan Viskiä kunnolla, kun siirsi tassunsa Vaun suuntaan. Muutoin tottiksen osalta ei mitään erityisen mainittavaa.