Kati ja Viski käväisivät tänään navetalla epävirallisessa startissa. Viski oli hmm.. hyvin virittäytynyt navetan agilitytunnelmaan ja meno oli taas *huoh* sen mukaista.. Radan eka suora oli melko haastava, kolme hyppyä (ei kuitenkaan suorassa linjassa) suora putki ja sen jälkeen hyppykuvio juurikin tietysti "väärälle" puolelle eli vasemmalle. Tarkoitti sitä, että Katin piti ihan himpan verran juosta. Ja tämähän taas tarkoitti sitä, että kolmas rima tuli ihan roiskasten alas, kun Viskille iski saalistajameiniki päälle ja kiirehti vain Katin "perään", eikä silloin Viski keskity yhtään hyppäämiseen vaan menee läpi siitä mistä nopeinten pääsee.. En tiedä mikä tuohon olisi ollut järkevämpi ohjausvalinta, hypyille vastaanottaminenkin olisi ollut riskaabelia, kun hypyt eivät olleet linjassa ja matkalla oli yksi tärppihyppykin. Ehkä Katin olisi pitänyt vain malttaa ottaa Viskiltä ja itseltään vähän vauhtia pois - jaah, helppoa sanoa kehänauhan toiselta puolen.. Sitten tuli putken jälkeisessä hyppykuviossa yksi rima alas, sitä en nähnyt kovin tarkkaan että mitä siellä tapahtui. Tämän jälkeen tuli vielä yksi rima alas, mutta se oli työtapaturma. Viski oli ajatunut toosi ahtaaseen väliin (juu, esteetkin olivat kyllä tosi ahtaasti) eikä yksinkertaisesti sellaisesta kulmasta pystynyt hyppäämään, yritti kyllä, mutta hyppäsi ihan rimaa päin. Kepeiltä tuli myös sisäänmeno - tai pitäisikö sanoa sisäänheitto ;-) virhe. Katin Svante on niin pomminvarma keppikoira, ettei Katin paljon tarvitse tuumia miten kepeille viennit tehdään.. no, Viski EI ole ihan NIIN pomminvarma ;-) ja Katin liike sai Viskin komeasti ajettua kakkosväliin. Sinänsä oikein tyypillinen Viskin kisavirhe, heti jos vauhtia ei tiputa ennen keppejä niin kakkosväli kutsuu äärimmäisen helposti.
Muutamat haasteelliset hypyt ja välistä vedot sen sijaan onnistuivat komeasti, tuntuu, että mitä vaikeampi (no, ei nyt ihan noinkaan, mutta sellaiset missä koiraa pitää pitää tiukasti kädessä) kuvio on niin sen paremmin Kati ja Viski siitä suoriutuu. Mutta heti, jos vauhti pääsee kiihtymään niin jo alkaa vaikeuksia ja ongelmia tulla, silloin yleensä rimat lentelee sen siliän tien. Kontaktit olivat taas tänään ihan hyvät, a.lla Viski toki olisi voinut malttaa odottaa lähtölupaa, puomilla sitten lähtölupaa joutuikin odottamaan ihan kunnolla ;-).